В Коледния Барометър на Фератум взеха участие повече от 31 000 респондента

koleden-barometar-na-ferratum-2019

Фератум Груп, международен доставчик на цифрова и мобилна технологии за финансови услуги, се допита до активните си потребители в 14 страни чрез онлайн въпросник, за относителното коледно потребление по време на празниците. Над 31 000 респондента взеха участие в проучването и споделиха своите планове за Коледа.

Проучването показва, че близо 21% от домакинствата по света планират да похарчат повече тази Коледа, в сравнение с миналата година. 38% планират да похарчат по-малко, а 42% ще похарчат колкото миналата Коледа. Проучването показва изненадващи резултати. Някои страни са се променили драстично в сравнение с предишни години. Тази година бразилските респонденти са на първо място – 91% от месечния им доход ще бъде похарчен по време на празниците. На второ място се нареждат респондентите от Полша с около 36%, следвани от Австралия, Испания и Румъния, които са готови да похарчат около 34% от месечния си доход за празниците.

Кой пазарува онлайн?

38% от анкетираните в Обединеното кралство заявиха, че ще пазаруват онлайн. Респондентите от Холандия (30%) и Швеция ( 29%) ги следват плътно и се нареждат на второ и трето място, докато Естония и Хърватия ще продължат да се придържат към традиционното пазаруване.

Време със семейството?

Когато попитахме клиентите ни кое е най-важно за тях по време на празниците, 64% от тях отговориха, че това е времето, което ще прекарат със своите близки и приятели.

Новогодишни обещания

Повече време, прекарано със семейството и приятелите отново е топ отговор (23%), следван от ремонт на дома (15%) и повече пътувания (12%).

Дрехи, лакомства и играчки ще бъдат най-масовите покупки тази година

31% от приходите на домакинствата ще бъдат похарчени за дрехи тази Коледа, 12% за лакомства и едва 11% за играчки. Почти всеки се вълнува от мода, което обяснява защо 12 от 14 страни са посочили, че ще похарчат най-много средства за дрехи и като цяло за пазаруване по време на коледните празници. Единственото изключение е Латвия, където анкетираните предпочитат да похарчат повече за посещения на спортни събития и Полша, където лакомствата ще бъдат най-купувани.

Пътувания?

Бразилия, страната, която ще похарчи най-много за Коледа, е и начело на класацията, що се отнася до средства, които ще бъдат похарчени за пътуване. Това са заявили 31% от респондентите. Румъния и Австралия също са готови да похарчат повече за пътуване, близо 25% от бюджета си. 71% от респондентите в Швеция и 64% в Обединеното кралство и Норвегия са заявили, че предпочитат да плащат с карта по време на пътуване в чужбина.

Бъдещето е в мобилното банкиране

Всички страни (67%), освен България (43%) избират мобилно банкиране пред традиционното плащане. Швеция и Холандия заемат първите места, като близо 91% от анкетираните са заявили, че ще използват мобилно банкиране по време на празниците.

Скъпи хотели или Airbnb?

Респондентите от Австралия и Канада са по-склонни да платят повече от 100 евро за нощувка в хотел, докато тези от Румъния и Естония по-скоро биха използвали услуги като Airbnb, когато пътуват в чужбина.

България

Голяма разлика има в резултатите на анкетираните българи спрямо тези от миналата година. Само 8% от месечния доход на домакинство ще бъде похарчен за забавления на семейството, в сравнение с миналата Коледа, когато сумата е била около 20%. 23% от бюджета на анкетираните българи ще бъде похарчен за пазаруване, 18% за пътувания, 13% за играчки, 12% за дрехи, а едва 8% за лакомства.

Как беше проведено проучването Коледен Барометър 2019?

• Проучването се проведе от Фератум Груп, която се допита до своите активни потребители в 14 страни чрез онлайн анкета. Доходите се посочват в местна валута, относителното коледно потребление се изчислява чрез съотношението на месечния разполагаем доход на семейството във всяка страна. 

• В проучването участваха над 31 000 домакинства. Анкетираните са на възраст от 18 до 61 години, а 60% от участниците са жени. Средният нетен доход на участващите домакинства варира между 880 – 3836 евро. Средният брой членове на домакинство е 2.9 души.

• Като допълнение към демографските признаци на изследваните групи, респондентите бяха попитани какви са месечните им нетни доходи, колко планират да похарчат за Коледа, дали ще пътуват по време на празниците и дали ще използват услуги като Airbnb или мобилно банкиране докато пътуват в чужбина.

•Доходите се посочват в местна валута. Отговорите са приравнени, за да отразяват покупателната способност на всяка страна. Резултатите от проучването са анонимни.

 

За Фератум Груп:

Фератум Груп е  международен доставчик на мобилно банкиране и цифрови потребителски кредити и кредити за малкия бизнес, разпространявани и управлявани от мобилни устройства. Основана през 2005 година и със седалище в Хелзинки, Финландия, Фератум се разраства бързо в 23 страни в Европа, Африка, Южна и Северна Америка, Австралия и Азия.

Като пионер в цифровата и мобилната технологии за финансови услуги, Фератум е начело на революцията в цифровото банкиране. Фератум има приблизително 763,000 активни потребители, които имат открита банкова сметка или активен кредитен баланс през последните 12 месеца (към 30 септември 2019 г.).

Фератум Груп е регистрирана на Франкфуртската фондова борса под символ „FRU.“ За повече информация посетете www.ferratumgroup.com.

 

Контакти:

Фератум Груп

Emmi Kavander

Head of Group Communications and Investor Relations

T: +41 79 940 6315

E: emmi.kavander@ferratum.com

Фератум България
Мая Ангелова
Мениджър за България
T: +359 877 60 00 23
E: maya.angelova@ferratum.bg