Резултати от Коледен Барометър на Фератум 2016

Българските домакинства заделят 23,5% от месечния си доход за коледни подаръци тази година, сочи традиционното проучване на Ferratum Group

Международният лидер във финансовите технологии и иновации в онлайн кредитирането - Фератум Груп, проведе своето традиционно специализирано проучване „Коледен барометър 2016“ сред 13,261 домакинства от 20 европейски държави. Данните показват, че българските домакинства планират да инвестират 23,5 % от месечните доходи или точно 557,41 лв. (285 евро) за коледни подаръци през 2016 г.

            Домакинствата у нас възнамеряват да похарчат най-много средства за облекло (29%), игри и играчки (19%), електроника (11%), лакомства (9%), козметика (8%). Делът на онлайн пазаруването при българите възлиза на 21%. По този показател страната ни отстъпва спрямо миналата година и се нарежда на 13-то място след страни като Чехия и Полша, но изпревараме Румъния, Литва, Латвия, Естония и Хърватия. Лидери при онлайн пазаруването са Великобритания, Холандия, Швеция, Франция, а средният дял на онлайн пазаруването е 24,5% за всички страни.

В европейски аспект потреблението на коледни стоки ще намалее значително в Обединеното кралство, спрямо миналата Коледа, с около 15,5 % по-нисък обем на планираните разходи. За разлика от тях, живеещите в най-голямата европейска икономика - Германия, са склонни да отделят над 30 на сто (€ 807) от месечния доход на домакинство за Коледа тази година. Цифрата е около 10 на сто повече от едно средната за семейство (22%) във всичките 20 страни, които участват в проучването. Изненадващо, Германия е последвана от малките балтийски страни, Литва и Естония, а най-пестеливите потребители могат да бъдат намерени в Норвегия, Финландия и Холандия.

           Най-предпочитаните категории продукти за Коледа са: играчки (20%), облекло (18%) и електроника (12%). От втория най-популярен подарък през миналата година (15,5%), делът на книгите ще падне до шест процента, което ги поставя на 7-мо място. Книгите са в топ 5 на подаръците само в Полша (10%) и Чехия (8%). Според „Коледен Барометър™ 2016“ българите, испанците и канадците предпочитат облеклото като подарък, а делът на играчки и игри е най-голям във Франция (31%), Австралия (26%) и Полша (23%).

Барометърът е изключително средство за измерване на потреблението по време на коледните празници. Чрез  него можем да оценим промените в потребителските навици не само в България, но едновременно с това и в още 19 страни. Щастливи сме че за трета поредна година успяхме да организираме това глобално проучване и да вникнем в детайли в потреблението на всяка държава и в частност в потребителското поведение на българина, който тази година планира да изхарчи средно 23% от дохода на домакинството си за коледните и новогодишни празници“, коментира Ивет Димитрова , Управител на Фератум.

Повече информация за цялото изследване може да се намери на http://www.ferratumbarometer.com/bg/ или тук.