Как да не се стресирате за пари?

2017.08.17

В продължение на години са проведени проучвания за изследване нивата на стрес и благополучие в живота ни. Съответно, участниците са заявили, че водещата причина за стрес в живота им са парите. И вероятно може да предположим, че това не означава да имаш твърде много пари. Работата се появява на второ място като друг основен източник на стрес.

За мнозина това е един порочен кръг, в който колкото по-загрижени и стресирани сме към парите, толкова по-разсеяни и по-малко продуктивни сме на работа, което на свой ред води до повече стрес. Независимо дали става дума за стрес от ипотека, дългове, претоварени от работа или липса на сигурност на работното място, когато парите и работното напрежение се комбинират, това може да доведе до сериозни здравословни проблеми.

По-долу има четири начина, които могат да намалят усещането, че сте изложени на паричен стрес:

Признайте къде се намирате 

Първото нещо, което трябва да направите, е да признаете факта, че изпитвате стрес във връзка с вашите финанси. Второто нещо е да разберете, че чрез ангажираност и проучване на възможностите си ще се справите с него.

Да бъдете про-активни 

Консултирайте се с финансов експерт, член на семейството или приятел, за да обсъдите вашите притеснения, да настроите бюджета, да определите месечни, тримесечни и годишни цели и да установите разходите, от които нямате нужда - като абонамент за кабел или дори кола - са мощни инструменти,  да  чувствате контрол върху вашите финанси.

Всеки проблем има решение 

Напомняйки си, че повечето проблеми не са на"живот или смърт" и че почти всеки проблем ще бъде решен рано или късно, може също така да облекчи част от напрежението. В ситуации, в които имате нужда от достъп до пари, които в момента нямате, проблемът може лесно да бъде решен например с бърз онлайн кредит.

Най-ефективният начин за облекчаване на финансовия стрес 

Практиките за медитация се оказаха един от най-добрите начини за облекчаване на стреса. Редовната практическа медитация има способността да намали тревожността и да създаде отпускане както в тялото, така и в ума.

Не само когато се чувствате панирани, но ежедневно, извършването на дихателни упражнения за 5 или 10 минути, за да възвърнете чувството си на спокойствие, може да направи различен света за вас. Има много страхотни упражнения за медитация и дишане, които можете да намерите онлайн безплатно, включително и в YouTube.

В края на деня, независимо от източника на стрес - финансов или свързан с работата, не можете да сложите цена за вашето здраве и благополучие.