8 достъпни здравословни навици, които ще обогатят живота ти

8 достъпни здравословни навици, които ще обогатят живота ти

Често сме погълнати от забързания начин на живот и забравяме за големите богатства пред очите ни. Както известният римски поет Вирджил е заявил преди повече от 2000 хиляди години, „здравето е най-голямото богатство“. Не необходимо да имаш купища пари, за да водиш здравословен начин на живот. Все пак парите могат да допринесат за здравословен начин на живот чрез органични храни, редовни здравни проверки и по-малко стрес за финанси. Тази статия е за навици за здраво тяло и ум, които можеш да започнеш да спазваш още сега. Някои са безплатни, наякои са скромни, а други могат дори да ти спестят пари.

1.Тичане и упражнения вкъщи

Ако вече имаш маратонки, си на прав път. Тичането само по себе си не струва нищо освен пот, време и усилие. От друга страна, резултатите си заслужават. Проучванията показват, че чрез тичането удължаваш живота си. Влияе добре на имунната система и на здравето като цяло. Също така тичането тонизира и повдига настроението.

Освен това хората погрешно смятат, че трябва да отидат във фитнес зала, за да влязат във форма. Лицеви опори, коремни преси, клякания и подскоци са само част от упражненията, които можеш да правиш вкъщи без да ти трябва допълнително оборудване. Купи си гирички  и ще постигнеш още по-впечатляващи резултати.

2.Наспи се добре

Всеизвестен факт е, че добрият сън е особено важен за здравословния начин на живот, а и тялото и умът ти имат нужда да презаредят. Знаеш ли, че някои проучвания показват, че недостигът на сън може да повлияе на всичко – сърцето, правилната цирцулация на кръвта, дори на умствената дейност.

Както за децата, така и за възрастните може да бъде от полза да заспива по едно и също време всяка вечер. Повечето експерти препоръчват около 7-9 часа сън за възрастните и пвече за децата и тийнейджърите.Когато времето за сън наближи, изключи телевизора и остави телефона настрани, така тялото ще започне да се отпуска за нощта.

3.Яж здравословни храни

Не е нужно да харчиш много пари за органични храни или такива без ГМО, за да се нахраниш пълноценно. Наръчниците за правилно хранене поставят акцент върху консумирането на плодове и зеленчуци. Всъщност може да се окаже, че готвенето със замразени зеленчуци носи същите ползи както и готвенето с пресни.  

Не забравяй за протеините, минералите и витамините, не зависимо дали обичаш да ядеш месо, дали си вегетарианец или веган. Отделяй малко време, за да прочетеш съдържанието на храната, която купуваш и се опитай да отделяш време поне веднъж седмично, за да готвиш.

4.Ограничи вредните храни

Както подсказва името нездравословната храна вероятно не е най-добрият хранителен избор. Тя обаче, може да бъде удобна и не непременно толкова лесно разпознаваема. Тези храни са пълни със суставки като мазнини, захари и сол, които им придават съответния вкус. Не е чудно, че тези храни могат да доведат до пристрастяване и да допринесат за преяждане.

Най-доброто решение е да се опиташ да ограничиш бургерите, сандвичите, захарните изделия, снаксовете и газираните напитки. Едно десертче от време на време е ОК, но се опитай да го замениш с чаша вода или ябълка. Дори парче плод обикновено е по-евтино от едно десртче.

5.Избягвайте пушенето

Има толкова много причини да спреш да пушиш, но въпреки това много хора го правят, макар че може да бъде смъртоносно. Пушенето убива милиони хора годишно и е сред основните причини за рак и други здравословни проблеми.

Ако все още не си спрял да пушиш, карйно време е да се отървеш от този навик. Има добри оннлайн гайдове, които да ти помогнат и не се притеснявай да попиташ и доктора си за съвет. Съвсем скоро ще усетиш ползите за здравето си, а и за финансите си – ще спестиш стотици левове за година.

6.Чети книги

Знанието е сила и четенето е най-добрият начин да я придобиеш. Все пак, ползвите са много повече. Четенето развива въображението , емпатията, както и аналитичното мислене. Много проучвания показват, че четенето на книги спомага за превъзмогване на депресия, намаляване на стреса и дори намалява шанса от развиване на Алцхаймер.

Новата книга е с по-висока цена, но има и други възможности, например, книжарници за книги втора употреба, дори за класики. Четенето на книги може би е най-евтиният и ефективен начин, за да се вдъхновиш, на интелектуално и духовно ниво.

7.Медитирай

Да не мислиш за нищо е много по-трудно отколкото звучи. Пренасочването на мислите е като да тренираш определени мускули във фитнес залата. Дори е повече от това, след време ще опознаеш себе си по-добре и ще си по-наясно с мислите си. Защо не започнеш още сега? Можеш да започнеш да медитираш по всяко време – просто намери спокойно място и дишай.

8.Наслади се на слънцето

Слънцето спомага производството на витамин Д, който е много важен за здравето и цялостното функциониране за тялото. Освен това слънцето помага за регулиране на нивата на серотонин, като по този начин влияе положително върху настроението. Просто внимавай с излагането на слънце – в горещите дни пий достатъчно течности и се предпазвай от силното слънце със слънцезащитен лосион, шапка, и слънчеви очила.

Дано си се вдъхновил от някои от тези здравословни навици. Да бъдем по-здрави от днес!