Време е да преосмислиш начина, по който пазаруваш

Shopping behaviour

Фирмите и търговците винаги се интересуват от психологията на покупката, за да увеличат продажбите си. За теб, като клиент, тази информация също може да бъде полезна. Ето защо познаването на психологията на пазаруването е чудесен начин да ти помогне да спестиш пари и да взимаш по-разумни решения за покупка.

Какви са твоите навици при пазаруване?

Вече сме разглеждали какъв тип купувач си, което от своя страна показва връзката между начина, по който виждаш парите и поведението ти при пазаруване. Корен ли са парите на всичко зло според теб? Или може би ти виждаш парите като билет към щастието? Възможно е и мнението ти за парите да е различно в зависимост от ситуацията или етапа на живота ти. Когато времената са трудни, трябва да спестяваш. Когато всичко е наред, само небето е твоята граница.

Отношението на хората към парите е различно в различните моменти. Например, един скромен купувач може да се превърне във фанатаничен такъв, когато отиде на екскурзия – или обратно. Да познаваш собствените си навици при пазаруване е много важно, за да поддържаш баланса на спестяванията си. По този начин ще бъдеш наясно и ще имаш възможност да взимаш информирани решения.

Психология на пазаруването

Има хора, които посвещават кариерите си на изучаването на факторите, които влияят на потребителското поведение. Това включва всичко – времето, температурата в магазина, музиката, която звучи.

Както е посочено в статия на списание Форбс, много компании се убеждават все повече, че събрани заедно, всички тези фактори формират процеса на пазаруване. Ето защо, независимо дали клиентът пазарува онлайн или в търговски център, най-важно е как се чувства той.

Добрата новина за теб е, че компаниите искат да се чувстваш добре докато пазаруваш – това е добре за техния подход, но също така означава, че твоите нужди са приоритет за тях.

Избери поведението си при пазаруване

Време е да вземеш сериозно решение и да избереш какво ще бъде важно за теб при пазаруване. Започни да мислиш за собствените си желания, когато пазаруваш. Много хора биха се съгласили, че едно лесно и нестресиращо пазаруване е на първо място в техния списък. Но, какво друго е важно за теб?

На първо място е важно дали пазаруваш онлайн или във физически магазин. И в двата случая трябва да бъдеш насочен и да получиш помощ в намирането на това, което търсиш, както и на това, което би било интересно за теб. Може да става въпрос за чифт панталони или дори за бърз заем.

Като цяло самото преживяване от пазаруването лице в лице не винаги е възможно, а понякога дори и желано. Помисли как се чувстваш докато седиш в банката и чакаш да бъдеш обслужен. Може да не си подготвил всички необходими документи, а може и да нямаш време за нова среща. 

Това е една от причините, с  които финансовите организации, предлагащи онлайн услуги, могат да бъдат от ползва на своите клиенти. С нашия кредитен калкулатор можеш сам да се увериш колко бързо и лесно може да бъде кандидатстването за кредит.